Friday, January 11, 2013

Hukum Mengucapkan Selamat Hari Natal @ Merry Christmas




Christian : baik, kenapa kau tidak mengucapkan Selamat Hari Christmas padaku?


Muslim : Oh tidak, agama kami menghargai toleransi antara agama, termasuk agamamu, 
tapi masalah ini, agama saya melarangnya...



Christian : tapi kenapa, bukankahhanya sekadar kata-kata? Teman muslimku yg lain, 
mengucapkannya kepada aku ?

Muslim : Mungkin mereka belum mengetahuinya... David, kau
boleh mengucapkan dua kalimat syahadat, dalam bahasa melayu pun tak mengapa ?

Christian : oh tidak, saya tidak boleh mengucapkannya...Itu akan mengganggu kepercayaan saya
selama ini...

Muslim : kenapa? Bukankah hanya kata-kata? Ayuh, ucapkanlah ...

Christian : sekarang........., saya mengerti..

Jadi Haram Hukumnya mengucapkan Selamat Natal/Hari
Christmas & Tahun Baru krn ada dalam Hadist Nabi:
 "Barang Siapa yg Meniru, Mengucapkan Selamat
kepada Agama Lain Bererti ia
Telah Kafir & Neraka Janahamlah Tempatnya" 
(HR.Bukhari Muslim)
Menghuraikan bahawa orang islam tidak boleh meniru perbuatan yang bertentangan
dengan Islam oleh kaum bukan muslim.



Orang sekarang tidak sedar bahawa apabila mengatakan Selamat Hari Krismas kepada orang lain, sebenarnya kamu BERSETUJU bahawa Yesus Kristus telah dilahirkan pada 25 Disember dan anda juga bersetuju bahawa dia adalah anak Tuhan... Na'uzubillah, itulah yang sebenarnya syirik.



No comments: