Sunday, February 20, 2011

Tentang Kembar_KU

Aku punya kembar. Sama muka? Urm, kalau first time jumpa, ramai yang cakap seiras. Kalau dah lama kenal, insya-ALLAH boleh dah tu bezakan yang mana satu adik dan kakak. 
Hah, aku adik, dan kembarku kakak, tapi ramai yang cakap aku kakak. Kenapa? Sebab dorang kata mukaku nampak matang sikit berbanding kembarku. Beza kami hanya saiz badan dan mata. Kembarku (Sab) besar sedikit dariku dan matanya sepet berbanding aku.
Ramai yang cakap, " Siukkah/Seronokkah ada kembar?", Kalau aku ditanya macam tu, aku senyum saja dan menjawab, " Ya, siuk bha ada kembar!" (:

( Same face tak?) hah teka mana satu aku!

We always sharing everything. Our problems, stories, food, and everything we shared together. Apa yg kami buat, mesti kami buat bersama-sama. Kami tak pernah berahsia antara satu sama yang lain. Kami juga saling menegur antara satu sama yang lain. Biarpun teguran tu pedas, kami takkan 'ambil hati' (terasa).


Tentang KEMBAR!


Tentang KEMBAR!

1) KEMBAR tu satu anugerah. So, appreciate it and should feel grateful for having a twin.

2) Having a twin is like having a BESTFRIEND! We are SO CLOSED to each other.

3) Kembar punya perasaan empati! Bila salah seorang tu tak sedap hati, tentu kembarnya itu berada dalam kesusahan.

4) Bila saya susah, dia support saya dgn ikhlas. Begitu juga sebaliknya.

5) We always sharing everything.. tapi sangat berkira.. hahaha

6) Selalu bergaduh, tapi tu yang merapatkan hubungan kami!

7) Kembarlah tempat luahan yang TERBAIK! "THE BEST LISTENER"

8) Kami berdua ni mudah sgt rasa jealous antara satu sama yg lain, kalau seorang dapat lebih, yang sorang pun nak dapat jugakk, so kena sayang kami berdua sama rata, 50-50.. hee

9) Almost maybe 95% we have a same habits and 98% we do have a same favourite things. :)

10) Kami boleh kenakan orang lain dengan menyamar.. hee (main2 je)

11) Kami juga punya perbezaan dari segi perangai. Aku (adik)  matang sikitla dari kembarku. haha

12) Punya kelebihan masing2. My twin very good in cooking but me.. Better dont' ask.. hee hanya kuat makan.

13) Lebih banyak persamaan antara kami berdua dari perbezaan. Contoh, bila kami berdua ketawa, ramai yang cakap ketawa kami berdua sama saja.

14) Bila ada kembar ni, sporting habis! Yelah, satu kepala la katakan.. Dia jajal(nakal), aku lagila jajal. haha

15) Kami paling tidak sukalah kalau dibanding-bandingkan. KAMI BERDUA SAMA SAJA! hee marah ni, but I'm serious. Selalunya orang suka bandingkan antara kami siapa yang lebih pandai atau lebih cantik. How much I hate it.



Ni jak lah yang mampu aku ungkapkan, mempunyai KEMBAR ni seolah tak terkata apa2, BEST sgt.  Walaupun selalu bergaduh dan kadang-kala terlepas kata, kami berdua tau, kami sebenarnya tak maksudkannya.
Apapun, sesiapa yang mempunyai kembar, bersyukurlah kerana dalam banyak2 kelahiran, kita terpilih untuk dilahirkan kembar. Ramai lagi yang teringin nak ada kembar, jadi kita luckykan punya kembar?  Biarpun kadang kala ada rasa geram @ sakit hati dengannya,
PERCAYALAH, satu hari nanti, kamu akan merindui dia apabila dia sudah tidak ada. Jadi akhir kataku,
I'M SO LUCKY HAVING A TWIN and I LOVE MY TWIN, NUR SABRINA...